اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

حریم اختلافی مشهد با طرقبه‌ و شاندیز، این‌بار پشت سد انتخابات

  • کد خبر: ۱۶۸۶۴۹
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
حریم اختلافی مشهد با طرقبه‌ و شاندیز، این‌بار پشت سد انتخابات
به گفته معاون سیاسی استانداری خراسان‌رضوی، احتمالا امسال به مناقشه حریم مشهد با طرقبه‌شاندیز رسیدگی نمی‌شود.

۲۲ فروردین‌ماه امسال بود که جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان‌رضوی، در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از تعیین تکلیف حریم اختلافی مشهد و طرقبه و شاندیز از لحاظ فنی خبر داده و اعلام کرده بود که «قرار است ظرف یک یا دو هفته آینده مکاتبات لازم در‌این‌باره با وزارت کشور انجام شود.»

خبری که از حل مناقشه‌ای حکایت داشت که ریشه‌اش به اواخر دهه‌۸۰ شمسی برمی‌گشت. اما گویا باز هم قرار نیست گره این مناقشه باز شود. چرا؟ چون قرار است در اسفند امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود. این موضوع را ما نمی‌گوییم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی به خبرنگار شهرآرا گفته است.

ورود دستگاه قضا

مسئله حریم اختلافی مشهد و طرقبه‌شاندیز به‌قدری پیچیده و دست‌خوش گذر زمان شد که حتی صدای دستگاه قضا را نیز درآورد و ۳۰ خرداد‌ماه پارسال بود که سیدامیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی در نشست خبری و در پاسخ به پرسش شهرآرا درباره آخرین وضعیت گره‌گشایی از مسئله حریم مشهد با طرقبه شاندیز، از پیگیری جدی دستگاه قضا برای حل‌و‌فصل این مسئله خبر داد. اما این گره آن‌قدر کور بود که مسئولان استانی نیز از حل‌و‌فصل ماجرا در داخل استان بازماندند و توپ حل این موضوع در زمین وزارتخانه‎های کشور و راه و شهرسازی افتاد.

مرتضوی همان زمان درباره مراحلی که باید این طرح برای خروج از استان طی کند، گفته بود که «ابتدا باید این طرح در مرکز استان توسط اداره کل راه وشهرسازی و معاونت‌های سیاسی و عمرانی استانداری آماده و پس از آن به دو وزارتخانه مرتبط اعلام و در نهایت تصویب و ابلاغ شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.»

توپ در زمین وزارت کشور

سرانجام پس از این کش‌و‌قوس‌ها قرار شد جمع‌بندی نهایی درباره این موضوع در داخل استان در بهار سال‌۱۴۰۲ انجام شود؛ موضوعی که حالا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره‌اش می‌گوید: هنوز این موضوع در حوزه وزارت کشور است و تصمیم خاصی برای آن گرفته نشده است؛ زیرا به‌طور معمول در سال‌هایی که انتخاباتی در پیش داریم، موضوع مرتبط با تقسیمات، کمتر مطرح می‌شود.

سیدهادی طباطبایی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم‌گیری برای این حریم اختلافی امسال به نتیجه می‌رسد یا خیر نیز اظهار می‌کند: درباره اینکه این موضوع امسال به نتیجه می‌رسد یا خیر اطلاعی ندارم، اما بر‌اساس پیشینه‌ای که داریم، در سال‌های انتخابات به این موضوعات ترتیب اثر داده نمی‌شود؛ به‌این‌دلیل که شائبه‌ای پیش نیاید و مشکلاتی را در حوزه اجرایی انتخابات ایجاد نکند.

او بیان می‌کند: طرح نظر و ایده استان برای حریم اختلافی میان شهرستان مشهد و شهرستان طرقبه‌شاندیز را با تأیید استاندار خراسان‌رضوی به وزارت کشور ارائه داده‌ایم و پیگیر آن نیز هستیم. در نهایت باید تأییدیه‌ای توسط وزارت کشور داده شود و پس از آن وزارت کشور با هیئت دولت مکاتبه‌ای داشته باشد تا سایر مراحل قانونی آن طی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->